mba

International teamwork. Работа в международной команде на английском языке

Дата проведения: 0000-00-00
Организатор: Учебный Центр ITC Group / АйТиСи Груп
Стоимость: 28900 руб.
Тематика: Коммуникации
Рекомендуемый семинар

УРОВЕНЬ ПОДГОТОВКИ – Pre Intermediate /INTERMEDIATE / Upper Intermediate

Целевая аудитория: 

·        Менеджеры международных компаний,

·        Менеджеры, работающие в российских компаниях, которые выходят на зарубежный рынок,

·        Представители компаний, которые объединяются с зарубежными компаниями,

·        Специалисты, участвующие в международных проектах,

·        Сотрудники, которые устраиваются на работу в иностранные компании,

·        Выезжающие за рубеж на работу, учебу, постоянное место жительства или туристическую поездку.

The aim: building the skills of effective business cooperation with foreign partners.

Objectives:

Focus:

On one hand, the participants raise awareness of theories of communication, culture, language and society and their applications in business interactions. On the other hand, one of the basic objectives of the course is to improve Business English skills and developing language confidence.

The course focuses on knowledge of basic points of cross-cultural business communication.

Вы узнаете:

·        почему не всегда взаимодействие с иностранцами успешно и комфортно для нас,

·        где можно ожидать возникновения культурных противоречий,

·        как наладить международные контакты,

·        как преодолеть культурно обусловленные барьеры при международном взаимодействии;

·        как стать успешным в международном деловом мире.

Вы научитесь:

Результат: универсальный инструмент понимания и управления культурными различиями,

уверенное общение практически в любой иностранной среде, верная интерпретация поведения носителей других культур, успешное бизнес-взаимодействие с иностранцами партнерами. 

Санкт-Петербург

5-6 марта 21 года
30 апреля - 1 мая 21 года
10-11 сентября 21 года
12-13 ноября 21 года

 

Москва

4-5 июня 21 года
4 августа 21 года
1-2 октября 21 года

COURSE CONTENT:

1. CROSS-CULTURAL ASPECT OF BUSINESS COOPERATION 

·        “Golden” rules of cross-cultural communication.

·        Analyses of personal mistakes and setting the tasks.

Discussion of experience of cross-cultural communication. Personal experience.

Mini-lecture. Case-study «Are we able to understand each other?” Discussion.         

Interactive exercises/

 

2. NATIONAL BUSINESS CULTURE. BUSINESS CULTURES OF DIFFERENT COUNTRIES

·        Knowledge of culture is the key competence in international business cooperation.

·        Models of national business cultures.

·        The aspect of space and time in different cultures.

·         The tools to assess national business cultures.

·        How to assess your own culture profile.

Mini-lecture with examples. Case-study “We and they”.

Situational analysis. Discussion, conclusions.

Recommendations.

 

3. INITIATION OF CROSS-CULTURAL BUSINESS CONTACTS WITH FOREIGN PARTNERS 

·        How to effectively use cross-cultural differences in business cooperation.

Mini-lecture with elements of group discussion.

 

4.  BUILDING POSITIVE RELATIONSHIP WITH FOREIGN PARTNERS 

·        Methods to build positive and favorable  relationship with the partner.

·        National and cultural habits: meeting, greeting, giving gifts in other cultures.

Workshop – how to avoid communication barriers. Discussion of outcomes.

Mini-lecture with examples. 

 

5. SUCCESSFUL NEGOTIATIONS WITH A FOREIGN PARTNER

·        Keep smiling in business cultures of different countries.

·        How to understand a “face” expression in different countries. The strategies to keep face.

·        To joke or not to joke?

·        Men and women at the negotiation table.

·        How to understand the language of gestures and the mimics of a foreign partner.

·        Business correspondence: business proceedings and и etiquette.

·        Business correspondence.

·        Templates of some documents. Cliché to use in business correspondence (in English).

Mini-lecture. Case-study.

Management workshop on how to plan the negotiation process with a foreign partner.

Discussion, outcomes, conclusions.

 

6.     TEAM BUILDING

·        Skills to achieve team style of management: setting the goal, planning the process, creating the structure, setting objectives, formalization of standards of working activity.

·        Distributing the tasks and responsibility among team members.

·        Realization by team members their team roles.

·        Setting common “language”, mutual vision of goals, objectives and problems of organization.

·        Individual and team goals: going one direction.

·        Information share within the team, effective communication.

Note: All our corporate training programs are customized to the clients’ requirements.

Technical Support

The present course is conducted with the use of following equipment: PC or  laptop, projector, a flipchart and markers.

The course is a combination of theoretical knowledge and practical skills.

 

! Предварительная подготовка: Желательно заранее прислать наиболее острые и волнующие вопросы из тех, что будут освещаться на семинаре. Это сэкономит время и сделает семинар более практичным.

Методы и формы работы

Занятия проводятся в режиме интенсивного взаимодействия ведущего и участников. Используются работа в малых группах, мозговой штурм, наглядные материалы. В ходе последующего обсуждения участники не только наблюдают, анализируют, делают выводы и получают необходимую теоретическую  информацию, объясняющую их непосредственный практический опыт, но и соотносят с помощью ведущего свой имеющийся и полученный опыт и знания.

Формы контроля

Во время проведения семинара участники будут выполнять различные практические задания. Будут разбираться случаи из практики.

В процессе работы предусмотрены ответы на вопросы участников, обсуждение  ситуаций, возникавших у самих участников.



 Послать заявку на участие

mba
mba